Reatestarea profesională în vederea reluării activităţii se aplică asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali care nu au exercitat profesia efectiv, legal şi neîntrerupt pe o perioadă de cel puţin un an, cu normă întreagă, în ultimii 5 ani de la data absolvirii studiilor care atestă formarea în profesie.
- Etapele procesului de reatestare profesională sunt:
a. Depunerea dosarului de înscriere la reatestare;
b. Susținerea examenului teoretic;
c. Efectuarea stagiului practic.
Candidații care nu au profesat sau au o vechime în specialitate mai mică de trei ani pot efectua stagiul de reatestare de 504 ore în 3 luni (8 ore pe zi) sau în maximum șase luni (repartizate inegal, cel mult 8 ore/zi).
Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali cu o vechime mai mare de trei ani pot opta pentru stagiul de reatestare cu durata de o lună (8 ore pe zi) sau de trei luni (total 160 de ore, repartizate inegal).
PROCESUL DE REATESTARE PROFESIONALĂ:
- a. Depunerea dosarului de înscriere la reatestare. Documente necesare:
- a) CEREREA DE REATESTARE PROFESIONALĂ (format .PDF)– descarcă și completează documentul;
- b) Copii după actele de studii de specialitate (școală postliceală, colegiu sau facultate);
- c) Copia actului de identitate;
- d) Certificatul de membru în original, după caz;
- e) Dovada plăţii taxei pentru reatestarea competenţei profesionale. Taxa, în cuantum de 100 RON, poate fi achitată, prin depunere directă sau transfer online, în contul RO74BACX0000001219143000, deschis la UniCredit Bank Iaşi;
- f) Certificat de sănătate fizică şi psihică (care include o evaluare de medicină internă și una psihiatrică);
- g) Documente care să ateste vechimea în exercitarea profesiei, după caz.
- h) Cazier judiciar.
- i) Asigurare de malpraxis (pentru membrii care sunt suspendați la cerere din calitatea de membru);
- j) Cerere de încetare a suspendării pentru membrii care sunt suspendați la cerere din calitatea de membru – vezi Întreruperea suspendării din calitatea de membru
Titularul își asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea documentelor trimise.
Dosarul complet se depune inițial online, prin trimiterea documentelor scanate la adresa de email reatestare@oammr-iasi.ro pentru verificare (vă ajută aplicații precum DocScan, Cam Scanner, TapScanner). Ulterior, documentele vor fi depuse, în format fizic, la sediul OAMGMAMR Iași
Documentele se depun și se ridică, pe bază de programare, în fiecare zi de vineri a săptămânii.
- b. Susținerea examenului teoretic. După depunerea dosarului de înscriere la reatestare, candidatul va susţine o probă teoretică
-Tematica şi bibliografia este stabilită de Comisia de Educație Profesională Continuă a O.A.M.G.M.A.M.R., în funcție de specialitate.
-Proba constă într-un test-grilă cu 40 de întrebări. Acestea pot avea răspuns simplu, respectiv multiplu. Durata examenului este 60 minute. Nota minimă de promovare este 7.
În caz de nepromovare a examenului (test-grilă):
-se poate organiza, la solicitarea candidatului, o altă sesiune de examen, în maxim 30 de zile.
-în situația în care candidatul nu obţine punctaj minim de promovare a probei teoretice la două examene teoretice de reatestare succesive, mai poate solicita o singura reexaminare, cu achitarea unei taxe de de 50 % din taxa inițială de reatestare
- c. Efectuarea stagiului practic:
-În urma promovării examenului (test-grilă), candidatul va fi repartizat la o unitate în vederea efectuării stagiului practic de reatestare.
-Stagiul de reatestare se efectuează într-o unitate sanitară (de stat sau privată) cu paturi, servicii de ambulanță județene, centre de recuperare, laboratoare, unități farmaceutice, DSP, autorizate conform legii, care pot asigura desfășurarea stagiului practic conform specialității candidatului.
-Coordonatorul stagiului practic este directorul de îngrijiri/asistentul șef de unitate, asistentul șef de secție sau alți asistenți care au expertiza necesară și sunt desemnați de către coordonatorul de stagiu din unitatea respectivă.
-Stagiul practic se va desfășura sub îndrumarea unuia sau mai multor mentori, care vor evalua stagiul în baza fișelor de evaluare (a se vedea anexele). Validarea stagiului se va face de către coordonatorul de stagiu, conform anexei aferente (nr.13).
-Nota minimă de promovare a stagiului este 7. În caz de nepromovare a stagiului practic, se poate organiza un nou stagiu.
-Documentele necesar a fi completate de către coordonatorul de stagiu (director de îngrijiri/ asistent șef de unitate) și îndrumător/ mentor (asistent șef de secție și/sau alt asistent desemnat) sunt pontajul, fișa de stagiu aferentă fiecărei specialități și fișa de validare a stagiului.
-După promovarea stagiului, documentele de stagiu se transmit pe email spre verificare către Comisia de reatestare (email reatestare@oammr-iasi.ro) și se aduc în original, la sediul Ordinului, după confirmarea corectitudinii completării acestora.
-Certificatul de reatestare se va emite pe baza documentelor de stagiu și testului teoretic, fiecare trebuind să fie notate cu minimum 7. Nota finală o reprezintă media celor două evaluări.
Documentele necesar a fi completate de către coordonatorul de stagiu (director de îngrijiri/ asistent șef de unitate) și îndrumător/ mentor (asistent șef de secție și/sau alt asistent desemnat) sunt pontajul, fișa de stagiu aferentă fiecărei specialități și fișa de validare a stagiului:
Fișă stagiu asistent medical generalist
Fișă stagiu asistent medical de igienă și sănătate publică
Fișă stagiu asistent medical radiologie
Fișă stagiu asistent medical laborator
Fișă stagiu asistent medical nutriție-dietetică
Fișă stagiu asistent medical farmacie
Fișă stagiu asistent medical obstetrică-ginecologie – moașe
Fișă stagiu asistent medical balneofiziokinetoterapie și recuperare
Fișă stagiu asistent medical medico-social
Tematica și bibliografia pentru examen:
01. ASISTENT MEDICAL GENERALIST
02. ASISTENT MEDICAL OBSTETRICĂ GINECOLOGIE MOAȘĂ
03. ASISTENT MEDICAL RADIOLOGIE
04. ASISTENT MEDICAL LABORATOR
06. ASISTENT MEDICAL IGIENĂ ȘI SĂNĂTATE PUBLICĂ
07. ASISTENT MEDICAL DE BALNEOFIZIOTERAPIE
08. ASISTENT MEDICAL NUTRIȚIE ȘI DIETETICĂ
10. ASISTENT MEDICAL STOMATOLOGIE ASISTENȚĂ DENTARĂ
11. ASISTENT MEDICAL IGIENIST DE CABINET STOMATOLOGIC
MATERIAL DE STUDIU
Vol. I – Tratat de îngrijiri medicale
Vol. II – Tratat de îngrijiri medicale
Vol. III – Tratat de îngrijiri medicale
Date de contact:
E-mail: reatestare@oammr-iasi.ro
Telefon: 0770702663 sau 0232240695 int. 14