Pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, posesorii titlurilor oficiale de calificare prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 144/2008, trebuie să deţină Certificat de membru, eliberat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Certificatul de membru este eliberat de OAMGMAMR prin filialele sale, la înscrierea asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali în organizaţia profesională.
DE REȚINUT!
➢ CONTACT:
E-mail: inscriere@oammr-iasi.ro
Telefon: 0742487802
➢ Dosarele de înscriere în OAMGMAMR Iași vor fi depuse de persoanele care au domiciliul legal (carte de identitate sau viză de flotant) pe teritoriul judeţului Iaşi. Dosarul electronic complet – scanat clar, un singur fișier PDF – va fi trimis la inscriere@oammr-iasi.ro pentru verificare.
Trimiteți strict documentele solicitate și nu altele (supliment descriptiv Europass, foaie matricolă etc.)!
Dacă sunt îndeplinite toate condițiile, vă vom trimite e-mail pentru depunerea actelor în format fizic la sediul OAMGMAMR Iași, str. Morilor nr.22. Verificați inclusiv folderul SPAM!
➢ Absolvenții cu domiciliul în alt județ pot fi înscriși dacă urmează să se angajeze sau să facă voluntariat, ca asistenți medicali, la instituții medicale de pe raza județului Iași. Instituțiile medicale vor confirma, prin adrese către OAMGMAMR Iași, că urmează să îi angajeze pe absolvenții respectivi ca asistenți medicali, precizând data la care aceștia vor începe activitatea.
➢ Pentru cei deja înscriși în Ordin cu o specialitate inițială (farmacie, de exemplu) și au absolvit încă una (medicină generală), sunt necesare vechiul certificat de membru, copia documentului de studii (adeverință sau diplomă) pentru noua specialitate și cartea de identitate, aflată în termen de valabilitate.
DOCUMENTELE NECESARE ÎNSCRIERII ÎN OAMGMAMR:
1. Cererea de înscriere și Declarația pe proprie răspundere (format .PDF). Are anexată Notificarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform regulamentului UE 679/2016 și Jurământul profesional. După completarea cererii și declarației, bifați actele anexate, citiți Notificarea, iar în colțul stânga sus al paginii 3 treceți data și semnătura. Scanați toate paginile pentru dosarul de înscriere. Utilizați doar aceste formulare!
2. Certificatul de cazier judiciar, în original.
Documentul poate fi obținut fizic, gratuit de la Poliţie, imediat ce este solicitat, sau online, prin portalul guvernamental www.ghiseul.ro
3. „Adeverința care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior de către medicul de familie al solicitantului, și avizul psihologic, eliberat pe baza unei evaluări psihologice realizate în cadrul unei unități specializate acreditate, valabil potrivit prevederilor legale” (vezi OUG 8/06.03.2025, art. III, lit.e).
Asigurați-vă că adeverința de la medicul de familie și avizul eliberat de psiholog sunt numerotate, datate, completate, semnate și parafate.
4. Copia documentului de studii (adeverință provizorie, certificat de calificare profesională sau diplomă de licență) care atestă formarea în profesia de asistent medical generalist, moaşă sau asistent medical.
Adeverința este un document provizoriu, valabilă maxim un an de la data emiterii!
Pentru cei care au absolvit studiile postliceale sau universitare medicale în altă țară, este necesar și atestatul de echivalare a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației.
5. Copia certificatului de reatestare profesională, dacă este cazul
6. Documente privind schimbarea numelui (certificatul de căsătorie etc.), dacă este cazul
7. Copia cărții de identitate
8. Copia chitanței taxei de înscriere (100 RON).
Taxa se achită – direct la bancă, prin virament bancar sau transfer online – în contul RO74BACX0000001219143000 (UniCredit Bank Iaşi), cu menționarea numelui persoanei pentru care a fost efectuată plata. Exemplu: „Taxă înscriere OAMGMAMR Iași – Ionescu Andreea”. Dacă plata o efectuează altă persoană decât cea care solicită înscrierea, se va scrie: „Nume plătitor: Ionescu George. Detalii plată: Taxă înscriere Ionescu Andreea”.
➢ Așezați documentele EXACT în ordinea de mai sus – reduceți timpul de procesare a dosarelor!
➢ Dosarul incomplet duce la neînscrierea solicitantului în Filiala Iași, iar întreaga răspundere revine expeditorului.
➢ Trimiteți dosarul de pe propria adresă de e-mail!
➢ Titularul își asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea documentelor trimise.
Alte informații
Vom răspunde solicitării și vom emite documentul solicitat în termenul legal de 30 (treizeci) de zile de la data trimiterii dosarului electronic complet. Dacă solicitarea este soluționată mai devreme de 30 (treizeci) de zile, vă vom contacta pe adresa de email.
Certificatul de membru poate fi ridicat, pe bază de programare prin e-mail, de la sediul OAMGMAMR Iași.
Dacă sunteți deja înregistrat(ă) în altă filială a OAMGMAMR și aveți certificat de membru, nu trebuie să vă înscrieți din nou, ci doar să vă transferați – clic pe Transferul între filialele OAMGMAMR.