LONDRA:. Tot mai mulți pacienți se plâng de deficitul de personal din spitale

Ultimul sondaj din Marea Britanie a dezvăluit faptul că tot mai mulți pacienți se plâng de lipsa de personal din spitale, relatează NursingTimes.net. Potrivit sursei citate, mai mult de doi din cinci pacienți – 42% – au declarat că nu au fost suficiente asistente medicale de serviciu pentru a le acorda îngrijirile necesare, față de

Ultimul sondaj din Marea Britanie a dezvăluit faptul că tot mai mulți pacienți se plâng de lipsa de personal din spitale, relatează NursingTimes.net.

Potrivit sursei citate, mai mult de doi din cinci pacienți – 42% – au declarat că nu au fost suficiente asistente medicale de serviciu pentru a le acorda îngrijirile necesare, față de numai 40% în anul precedent.

Conform sondajului realizat, vara trecută, de Picker Institute Europe pe un eșantion de 70.000 de persoane din 161 de spitale, 58% au declarat că au fost suficiente asistente medicale. Beneficiarul sondajului a fost Comisia de calitate a îngrijirilor.

În același timp, sondajul a evidențiat deficiențe în îngrijirea de bază, inclusiv ajutorul în servirea meselor. Dintre pacienții care au avut nevoie de asistență, 38% au declarat că nu au primit întotdeauna suficient ajutor din partea personalului pentru a lua masa – față de 36% în 2010.

Rezultatele au arătat ca pacienții nu au primit întotdeauna atenția individuală de care aveau nevoie, a declarat Penny Wood, director executiv al Picker Institute Europe.

„Realitatea este că numărul de pacienți din spitalele Serviciului Național de Sănătate din Marea Britanie este în creștere, în timp ce numărul de asistente medicale disponibile să aibă grijă de ei scade”, a spus ea.

Pe de altă parte, tot mai puține asistente medicale sunt dispuse să preia sarcini suplimentare, și ancheta arată că acest lucru are un impact negativ asupra experiențele pacienților.

„Pacienții ar trebui să beneficieze întotdeauna ajutorul de care au nevoie pentru a servi masa și ar trebui să fie întotdeauna încrezători că există suficiente asistente medicale de serviciu pe secție pentru a le acorda îngrijirile necesare”, spune Penny Wood.

Studiul a constatat că încrederea pacienților în asistentele medicale a scăzut ușor față de anul trecut. Astfel, 64% au declarat că „întotdeauna” au avut încredere în asistentele medicale, 22% au spus că doar „uneori”, iar 4% au declarat că nu au avut încredere.

Totuși, scrie NursingTimes.net, s-au constatat și îmbunătățiri: o mare parte dintre respondenți au menționat că asistentele medicale se spălau „întotdeauna” pe mâini când treceau de la un pacient la altul și că modul în care medicii și asistentele medicale lucrau împreună s-a îmbunătățit semnificativ.

69% dintre pacienții internați declarat că, per ansamblu, au fost „întotdeauna”, tratați cu demnitate și respect în timp ce au stat în spital – nici o schimbare față de anul precedent. 18% au spus că acest lucru s-a întâmplat numai „uneori”, iar 3% au precizat că nu au fost tratați cu demnitate și respect.