O dietă cardioprotectoare ar trebui să fie formată dintr-o varietate de alimente și ar trebui să urmărească atingerea a patru obiective majore: o dietă generală sănătoasă, o greutate corporală sănătoasă, un profil lipidic dorit și o tensiune arterială dorită.

    Există dovezi concludente că reducerea aportului de grăsimi totale (la mai puțin de 30% din calorii), grăsimi saturate (la mai puțin de 10% din calorii) și sare (la mai puțin de 5 g sau 90 mmol pe zi) și creșterea consumului de fructe și legume (până la 400-500 g zilnic) sunt benefice pentru sănătatea sistemului cardiovascular. Aplicarea acestor principii pentru a dezvolta diete care să corespundă preferințelor individuale și obiceiurilor locale și demonstrarea eficacității acestora în reducerea riscului cardiovascular sunt priorități importante pentru cercetare.

    Fumatul provoacă bolile cardiovasculare printr-o serie de mecanisme. Deteriorează endoteliul (mucoasa vaselor de sânge), crește depunerile de grăsime din artere, mărește coagularea, crește colesterolul lipoproteic cu densitate mică, reduce lipoproteinele cu densitate ridicată și promovează spasmul arterelor coronare. Nicotina, componenta dependență a tutunului, accelerează ritmul cardiac și crește tensiunea arterială.

    Cercetările arată clar că nivelurile anormale de lipide (grăsimi) din sânge au o corelație puternică cu riscul de boli coronariene, atac de cord și deces coronarian. La rândul lor, lipidele anormale din sânge sunt legate de ceea ce mâncăm. O dietă bogată în grăsimi saturate (de exemplu, brânză) și grăsimi trans (adesea utilizate în prăjituri și fast-food) duce la niveluri ridicate de colesterol.

    Grăsimile saturate se găsesc în produsele de origine animală. Grăsimile trans sunt uleiuri care au fost hidrogenate pentru a le transforma în grăsimi semidure. Grăsimile hidrogenate se găsesc în produsele alimentare procesate, cum ar fi prăjiturile cumpărate de la magazin, biscuiții și o serie de alte produse pe care le cumpărați în fiecare zi. Grăsimile saturate și trans cresc nivelul colesterolului din sânge, ceea ce la rândul său poate duce la ateroscleroză.

    Grăsimile nesaturate, polinesaturate și mononesaturate sunt benefice pentru sănătatea inimii. Sunt prezente în pește, nuci, semințe și legume.

    Acizii grași esențiali omega-3 și omega-6 se găsesc la peștele gras, în nuci și semințe. Corpurile noastre nu pot produce acești acizi, așa că trebuie să le consumăm pentru a obține beneficiile lor, care includ îmbunătățirea nivelului bun de colesterol din organism

    Este important să rețineți că, dacă aportul total de grăsimi este mai mare de 37% din totalul caloriilor, atunci, chiar dacă acea grăsime este nesaturată, vă creșteți riscul de boli cardiovasculare. Aportul de grăsimi saturate nu trebuie să depășească 10% din energia totală, iar pentru grupurile cu risc crescut, cum ar fi persoanele cu diabet zaharat, aportul total de grăsimi ar trebui să fie de 7% sau mai puțin din energia totală.

    Dietă bogată în fructe și legume proaspete vă protejează inima. Consumul redus de fructe și legume este legat de aproximativ 20% din bolile cardiovasculare la nivel mondial. Fructele și legumele conțin componente care protejează împotriva bolilor de inimă și accident vascular cerebral.

    Boabele întregi nu sunt rafinate și nu au îndepărtate tărâțele sau germenii. Acestea conțin acid folic, vitamine B și fibre, toate acestea fiind un important protector împotriva bolilor de inimă. Boabele prelucrate ca cele folosite pentru a face pâine albă și paste nu au aceleași beneficii ca și cerealele integrale.

    În țările în care consumul de pește este ridicat, există un risc redus de deces din toate cauzele, precum și mortalitate cardiovasculară.

Acest website foloseste cookie-uri proprii, cat si cookie-uri adaugate de terti pentru a va furniza o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului dvs. Mai multe detalii, aici.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close