Pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de  asistent medical, posesorii titlurilor oficiale de calificare prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 144/2008, trebuie să deţină Certificat de membru, eliberat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

Certificatul de membru este eliberat de OAMGMAMR prin filialele sale, o singură dată, în momentul înscrierii asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali în organizaţia profesională.

Certificatul de membru se avizează anual, în condiţiile legii, şi pe baza dovezilor privind acumularea numărului de 30 de credite de educaţie medicală continuă, conform Hotărârii Consiliul Naţional al OAMGMAMR.

Certificatul de membru se acordă pe baza următoarelor documente:

1.Certificatul de cazier judiciar – ORIGINAL – se obţine de la Poliţia Municipiului Iaşi sau de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Iaşi;

2.Certificatul de sănătate fizică şi psihică – ORIGINAL –  se obţine de la Registratura Policlinicii 1

3.Copia legalizată a documentului de studii care atestă formarea în profesia de asistent medical, moaşă (Liceu Sanitar / Şcoala Profesională Sanitară / Şcoala Postliceală Sanitară / Colegiu Universitar Medical / Facultatea de Asistenţi Medicali) / Adeverinţa de absolvire atunci când diploma nu este încă eliberată de instituţia de învăţământ.

4.Copia diplomei de bacalaureat sau a diplomei de 12 clase fără bacalaureat;

5.Copia Asigurării de Răspundere Civilă Pentru Greşeli Profesionale. Polita se poate face la orice firmă de asigurări care face şi asigurări pentru maşini, locuinţe, bunuri etc. Valorile asigurate sunt: 10.000 Euro (asistenţii medicali, moaşele care profesează în unităţi sanitare cu paturi); 4000 Euro (asistenţii medicali, moaşele care profesează în unităţi de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale, laboratoare); 2000 Euro (asistenţii de farmacie, asistenţi de igienă şi sănătate publică);

6.Copii ale actelor de stare civilă: Certificat de naştere, căsătorie (dacă este cazul), carte de identitate;

7.Declaraţie pe propria răspundere – se obţine de la sediul O.A.M.G.M.A.M.R. Iaşi;

8.Copia chitantei taxei de înscriere (100 RON). Taxa se achită într-unul din următoarele conturi:
RO59BRDE240SV07642382400, deschis la BRD Iaşi
RO74BACX0000001219143000, deschis la UniCredit Bank Iaşi.

NOTĂ:

– Dosarele pot fi depuse de persoanele care domiciliază sau al căror certificat de naştere este emis pe teritoriul judeţului Iaşi;
– Pentru asistenţii medicali care nu au la dosar copia legalizată a diplomei de studii, se eliberează o adeverinţă care le dă dreptul de a profesa, urmând ca după eliberarea diplomei şi depunerea acesteia în copie legalizată la sediul OAMGMAMR Iaşi să obţină Certificatul de Membru.
– Eliberarea Certificatelor se va face în fiecare zi de miercuri a săptămânii, după ora 12.00.

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România înscrie membrii săi în Registrul naţional unic al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din România.

Urmareste-ne pe Facebook